sobota 21. listopadu 2015

Dana Benešová - lektorka pohybu v přírodě, mobilizační a masážní techniky, kinesiotaping, SM Systém

Cvičení SM Systém
(SMS nebo SPS)

Neboli spirální svalová stabilizace a mobilizace páteře.

Metoda založená na aktivaci a správném zapojení spirálních svalových řetězců při pohybu.

K čemu cvičení  vede: Cvičení nás naučí, jak zapojovat celé svalové řetězce od plosek nohou až k prstům u ruky tak, jak bychom to měli zvládat při běžném pohybu nebo sportu. Protažením a uvolněním vertikálních a posílením spirálních svalových řetězců působíme preventivně i regeneračně na potíže pohybového aparátu.

Jak to vypadá: Cvičí se s pružným lanem a začínáme od základních návyků: koordinace pohybu s dýcháním, správné držení těla v klidu i za pohybu a postupně se může přecházet od základních cviků až k náročnějším cvikům ve větší dynamice, na jedné dolní končetině atd…. ale to určitě ne během první hodiny…spíš během prvního roku

Pro koho je cvičení určeno: pro kohokoli, kdo chce udělat něco pro své zdraví: mládež, dospělí, senioři, sportovci, lidé s potížemi s pohybovým aparátem (např. skolióza, výhřez meziobratlové ploténky, ploché nohy, bolesti velkých kloubů …)

Vycházím z kurzů metody SM Systém a cvičitelské praxe.

Chůze a běh – přes bosou nožku poznáváme své tělo

O co jde: Program zaměřený na vnímání svého těla v klidu i při pohybu, jeho pozice, napětí i uvolnění a z toho plynoucí přirozený způsob chůze a běhu.

Jak to vypadá: K lepšímu vnímání svého těla provádíme vše naboso a tím „otevíráme oči“ svému mozku, naučíme se aktivovat klenbu nožní a lépe se o ní starat. Určitými cviky rozhýbeme a uvolníme své tělo, procítíme si správné držení těla a pak už hurá chodit a běhat.
Na závěr příjemný bonus.

Kinesiotaping - móda, nebo funkční záležitost?

Seznámení se s principy kinesiotapingu a praktická ukázka tejpů, které je dobré znát pro případ nouze.
Vycházím z terapeutické, cvičitelské a běžecké praxe a ze zásad Taiji.