sobota 24. října 2015

Co je Nordic Walking?

Snadná cesta ke zdraví a pohodě v přírodě.

Nordic Walking je pohybová aktivita, vytrvalostní sport pro každého. Je zcela jedno v jaké jste kondici a můžete se mu  věnovat v každém ročním období. Nedílnou součásti jsou speciální nordicové hole, nezaměňujte za trekové!!

Původ Nordic Walkingu:

Kolébkou severské chůze je Finsko. V zimě roku 1988, kdy se měl v Helsinkách konat závod na běžkách, Finsko trpělo nedostatkem sněhu. Organizátorům nezbylo nic jiného, než vrazit běžkařům hole a vyrazit na trať pěšky...

Pro koho je Nordic Walking:

Při chůzi s použitím speciálních holí se zapojí do činnosti celé tělo, mění se svalové napětí a dochází k prokrvení svalů. Je vhodný jako rehabilitace po operacích kloubů dolních končetin při onemocnění pohybového aparátu nebo poúrazových stavech. Mohou ho provádět osoby s nemocemi srdce a krevního oběhu i revmatici, ale ti samozřejmě vždy pod lékařským dohledem. Je také vynikajícím prostředkem pro snižování nadváhy, protože koordinovaný pohyb svalů stimuluje látkovou výměnu a přispívá k rychlejšímu spalování tuků a kalorií. Stabilizuje imunitní systém díky pravidelnému pohybu na čerstvém vzduchu. Pozitivně ovlivňuje psychiku a činnost mozku, zlepšuje náladu. Všeobecně posiluje dobrý zdravotní stav, sebevědomí a tělesný pocit.
Severská chůze je mnohem méně náročnější než běh, ale je stejné účinná a mnohem bezpečnější. Navíc se dá provozovat v každém ročním období. Je ideální pro všechny. Jak pro mladé a výkonnostní sportovce, tak i pro seniory či lidi s nadváhou. Tato procedura je nejen ve světě, ale už i u nás velmi oblíbená a žádaná. Má totiž i určitý společenský rozměr, protože se většinou chodí ve skupině, lidé se lépe seznámí a užijí si zábavu. Jak je z textu patrné, začít s Nordic Walking může opravdu každý bez ohledu na věk, pohlaví nebo kondici. Důležitá je chuť a potřeba udělat něco správného pro své zdraví.
Abyste s Nordic Walking začali správně, hole vám nepřipadaly zbytečné nebo dokonce na obtíž, doporučujeme alespoň na úvod absolvovat několik hodin pod vedením zkušeného instruktora. Předejdete tím chybným návykům a případným zraněním ze špatně provedené techniky a poradíme i správný výběr holí.

Co potřebuji k tomu, abych začala:

  • pohodlné sportovní oblečení dle aktuálního počasí (doporučujeme tzv. cibulové vrstvení, tj. 2-3 vrstvy oblečení – termo prádlo, mikina, vesta ev. bunda)
  • pevnou sportovní obuv (ne kotníkovou)
  • bederní ledvinku/kapsu či batoh s pitím (zcela nevhodná je taška přes rameno)
  • pokrývku hlavy dle počasí (kšiltovka, čelenka, čepice)
  • dobrou náladu
  • chuť udělat něco pro své zdraví
  • hole možno zapůjčit či zakoupit